Hogyan készült

Hoztam nektek egy konkrét példát egy teljeskörű munkáról, így könnyebben át tudjátok gondolni, számolni, hogy valójában mire van szükségetek, megnézhetitek, hogy egy hasonló kaliberű munka mennyibe került ügyfelemnek, meglátjátok hogyan dolgozom én és kiderül pár cuki kulisszatitok is!

Gyere, neked is írtam:

www.sensitivestyle.hu

Arculattervezés – de hogyan?

Természetesen egy alapos “kivizsgálással” indítottuk a közös munkát Marcsival.
Számára és számomra is fontos volt az első érdeklődő levélváltás után, hogy egy kicsit többet tudjunk meg a másikról, ezért megbeszéltünk egy személyes találkozót, ahol átbeszéltük még egyszer alaposan Marcsi ajánlatkérésének elemeit.
Én kikérdeztem őt, hogy mit és hogyan dolgozik, mit tart fontosnak a munkája során, milyen emberekkel dolgozik, ki a célcsoportja, hol éri el őket, milyen aktívak stb.
Aztán Marcsi elmondta az elképzelését és elmeséltem én is, hogy hogyan dolgozom, én mit látok/tartok fontosnak és mit javaslok számára.

Mit javaslok a márkája számára, mit képzeltem el neki és hogyan, milyen ütemben fog folyni a közös munka.

A megrendelőim igényei mellett szeretném elmondani a saját menetrendemet is, kéréseimet is, melyek megkönnyítik a munkámat és gyorsabban, látványosan tudunk haladni, ha mindkét fél betartja azokat, így senkit nem ér meglepetés és senkinek nem lesz kényelmetlen semmilyen szituáció. Kérdezni bármikor lehet menet közben és kell is!

Arculati színek, betűtípusok, inspirációs képek, moodboard

Mivel szeretem fűteni a hangulatot és Marcsi világa nagyon közel áll hozzám, még az arculat legelején megleptem őt emailben egy kedvcsináló inspirációs képpel, mely tartalmazott néhány lehetséges színt, pár gusztusos fotót egy mini digi moodboard-on és megírtam, hogy már nagyban dolgozom az arculatán és hamarosan küldöm a teljes anyagot mutatóba.

A reakciója nagyban segítette a további munkámat:

“Szia Krisztina, 
Izgatottan várom, főleg az inspiráció alapján!”

Nagy lendülettel folytattam hát az egész arculat kialakítását, majd elkezdtem a logótervezést is.

A munka során a designer a személyes beszélgetés után még utánaolvas a megrendelő hivatásának, inspirációkat, fotókat, versenytársakat nézeget, hazai és külföldi pályán is.
A kívánságnak megfelelően megkeresem azokat a színeket, melyek elképzelésem szerint a legjobban passzolhatnak az ügyfél személyiségéhez, ízlésvilágához, amelyek visszaadják a munkája igényességét, finomságát.
Figyelembe kell venni, hogy mennyire mutat majd jól a logóban, a weboldalon, vagy a későbbiek során bármilyen egyéb online vagy offline felületen.

A betűtípusokkal ugyan így ejátszadozunk, megnézzük stílusban mit érzük hozzávalónak. Általában két fonttal dolgozom, szoktam választani egy írott és egy nyomtatott típust, hogy az oldalon a kiemeléseket és a folyó szöveget stílusosan el tudjam szeparálni.

Egyszerre kell látványosnak és láthatónak is lennie, hiába csodás egy betűtípus, ha nem olvasható. Estem már többször ebbe a hiába, mert nehéz elengedni egy gyönyörűen kacskaringózó fontot, de ha nem olvasóbarát, sajnos mennie kell!

Nézd csak:

Ugye így nem túl jó a szemnek?
Most sokkal jobb és persze az sem árt, ha kezeli az ékezeteket

A kedvenc részem, az inspirációs fotók

A hogyan szúrjuk el az időnket a Pinteresten című műfaj különkiadását olvassátok, haha…Hála égnek, csodálatos ízléssel, személyiséggel megáldott emberek fantasztikusabbnál fantasztikusabb anyagokat lőnek fel a Pinterestre, te is könnyedén csemegézhetsz, de vigyázz, rabul ejt és többet sosem ereszt…Szóval a képkeresés a kedvencem, csodásan inspirál és akkora lökést ad, hogy soha többet nem akarod abbahagyni a melót, tele leszel saját ötlettel, amit azonnal meg kell valósíts!

Marcsi inspirációs táblája a kedvenc képeimmel

A moodboard része még a weboldalon használatos hátterek, patternek, izgis látványeszközök használata, amit mindig beleteszek az anyagba, hogy tovább tüzeljem a kedves megrendelőt, mindig megkérdezitek, hogy hát ezt meg hová gondoltam.

Ezeket a szépségeket
ide…

A logótervezés – jó móka

Azonban nagy mumus is, nehéz terep, van amikor meglátom a márkanevet és megrajzolom fejben, de van olyan is, amikor heteket rajzolok és nézem az üres lapot, a plafont, rágom a ceruzát, az egeret…najó, átérzed ugye?

A logótervezés a márkád fontos része, ezzel fognak beazonosítani, szupernek és menőnek kell lennie, nélküle nincs márka, nincs üzlet, nincs előremenetel, nincs semmi, slussz-passz, el se indulj…csak sajnos, ez NEM IGAZ, legalábbis nem minden szava!

A logótervezés egy folyamat, idő kell hozzá, idő kell a fejemben helyére rakni az érzéseimet, a márkát, a márka mögötti személyt, a tulajdonost, a kollégákat, a világukat, a vevőiket, az érzéseiket, aztán ha megvan, akkor rajzolni…ha jön az ihlet!

Elképzelés és valóság

Ezzel cikiz mindig a fejlesztő, aki a férjem, a másik felem, aki évek óta látja hogyan dolgozom, hogyan teszek bele mindent a munkáimba, hogyan dobom el a fakanalat (milyen szép is lenne, ha főznék), szóval bármit amivel foglalkozom, ha eszembe jut egy ötlet, aztán lerajzolom és nem olyan. Nem olyan a piszok, mint ami megszületett a fejemben. Ilyenkor jön az a bizonyos mosoly, ami nem az” én megmondtam”, hanem az “adj még egy kis időt magadnak” mosoly. Amivel bíztat, mert tudja, hogy egyszer úgyis jól megrajzolom.

De ne ijedj meg, ez csak a tökéletesre való törekvés, hogy olyat adjak, ami te vagy és amit megérdemeltek a márkáddal. Ehhez idő kell, mert mindig a legkifejezőbbet nyújtom át, kikérem útközben a véleményed, hogy biztosan jó úton haladok e.

Szóval van úgy, hogy nem jön össze elsőre…De együtt tuti megoldjuk!

Ezek itt Marcsi első logótervei, kb 60 félét rajzoltam, majd azt leszűkítettem erre a pár darabra, amit átküldtem neki, figyeljetek…

De mindig kapsz egy csomó ötletet, amiből választhatsz és tovább inspirálódhatsz

Szerinted bejött az első tervsorozat Marcsinak?

HM, nem, sőt, tudod mit írt nekem? (Megengedte, hogy megírjam neked is, mert bizony mindenki más szemszögből látja a dolgokat, és ez nagyon vicces volt)

Amit szeretnék, ha újragondolnánk, az a logó. Szép és finom, és elegáns is, de nem tudok elvonatkoztatni az első asszociációmtól, én egy nagy körte formájú popsit láttam benne (és tőlem teljesen függetlenül a férjem is :D), úgyhogy szívesen látnék egy másik verziót.

Fogadjunk, hogy te is látod a popót, haha, én is láttam, amikor ezt elolvastam.

Akkor most jöhet a következő hatvanas kör…

Az újratervezés előtt megmutatom egyben, Marcsi milyen arculati tervet kapott kézhez első körben.

Persze jobb felbontásban

Újratervezés

Ilyen van, és lesz is, és szerintem sokáig a kedvenc kis logótervezős történetem marad, de sürgős újratervezés következett.

Az újratervezés során Marcsi adott még támpontokat, én pedig megvalósítgattam. Végül megszületett A LOGÓ.

S íme a logó, mely minden elemével, színével, betűtípusával bekerült az arculati kézikönyvbe

S mely előkelő helyet kapott a weboldalon, de előtte megterveztük gyorsan a névjegykártyákat, hogy Marcsi a tanácsadásain már osztogathassa.

Kétoldalas, letisztult névjegy készült az arculat egységes elemeivel

Weboldal egyedi grafikai tervekkel

A másik kedvenc részem az egyedi grafikai tervezés.

Szeretem, hogy nem sablonokat alakítunk át és adunk el, mert abba nem tudom beletenni magam, a lelkem, a kreativitásom, amiért csinálom ezt az egészet!
Fontos számomra, hogy egyedileg építjük fel az oldalak dizájnját és tervezzük meg struktúráját, okosan, igényesen, felhasználóbarát módon.
Igen, lehet, hogy időigényesebb, de fontos az ügyfeleimnek is, hogy először lássák mi épül, hozzátehessenek, elvehessenek, megelevenedjen előttük az oldaluk, mielőtt fejlesztésre kerülne. Nem sorozatgyárosok vagyunk, hanem valóban figyelünk a márkákra, valóban a legjobbat szeretnénk kihozni a megjelenésükből.

Valamint, természetesen nekünk is könnyebb úgy tervezni, hogy előre tudjuk, milyen lesz az oldal pl. mobilon, hiszen a magyar lakosság, több mint 75%-a mobilon netezik, mobilról rendel ruhákat, foglal időpontokat, kér árajánlatot, fontos, hogy aki vizuális típus, lássa miért ad ki pénzt.

Fontos, hogy a tervezés elején átbeszéljük, hogy mit szeretnél viszontlátni az oldalon, milyen menüpontok lesznek és mit kell tudnia a weboldalnak.
Számunkra is könnyebb tervezni, ha már minden fontos infóval a birtokunkban állhatunk neki a tervezésnek, ezzel időt spórunk meg, neked!
Ugyanis, ha jóval később derül ki egy fontos részlet, amit pl már csak a fejlesztés végén tudunk meg, az sokszor bonyolítja a helyzetet és plusz munka nekünk, plusz anyagi vállalás neked és persze nem kevés idő egyik félnek sem.

Ezért is hangsúlyozom mennyire fontos a jó tanácsadás, ahol jól kikérdezzük egymást és pontosítjuk az elengedhetetlen részleteket.

Bővebb infó a tanácsadásról: http://designered.hu/irj-nekem/

Egy kellemes kávé mellett nagyon jó hangolódni a közös munkára

A weboldalad főoldali látványtervét tehát elkészítem és átküldöm neked csemegézni. Ez egy nagyon izgalmas része a mi közös bulinknak. Nekem is izgis, hiszen sokat dolgozom azon, hogy a te bőrödbe bújva, a te ízlésedre szabva alkossak számodra maradandót, a márkád egyik fontos marketing elemét, amivel kitűnhetsz a többi versenytárs közül.
Mindig törekszem az ízléses, egyszerű de nagyszerű hatásokra, és persze a praktikumra, hiszen mindig hangsúlyozzuk, hiába szép egy weboldal, ha nem elég okos és felhasználóbarát.

Ha a főoldali tervemet elfogadtad, jöhetnek az aloldalak, egységesen kidolgozva.
Mindig törekszem a könnyű átláthatóságra, hiszen nem veszíthetsz el azért látogatót, potenciális ügyfelet, mert nem talál meg valamit az oldaladon.

Fontos, hogy semmi fontos infót, azaz pl bemutatkozást, elérhetőséget és árakat ne rejtsünk el az oldalon.
Már a fejlécben derüljön ki, hogy mivel foglalkozol és ne felejts el visszajelzéseket, véleményeket kérni és gyűjteni ügyfeleidtől, hiszen nagyon hasznosak tudnak lenni a kedves, elismerő szavak a honlapodon is, egy szép menüpontban összefoglalva.

Sosem megy ki a divatból a vásárlói vélemények feltűntetése használd bátran te is

Mutatkozz be – építs bizalmat

Véleményem szerint roppant fontos része a honlapodnak a bemutatkozó rész. Ha nem csíped a régimódi tárgyilagos beköszönős irományokat, akkor vedd lazára, mesélj el egy történetet, vagy írj egy olyan szöveget, ami te vagy, ami alapján megismerhetnek az ügyfeleid és ami alapján a bizalmukba fogadnak.
Ki szeretne egy olyan oldalról rendelni bármilyen terméket vagy szolgáltatást, ahol nem találkozik a készítővel, nem olvas legalább két sort vagy lát egy egy fotót róla, hidd el, a mai rohanó, online világban ez az egyik leghatékonyabb módja, hogy “találkozhasson” veled a vásárlód.
Örülni fog, ha olvashat rólad egy-két érdekes sort, történetet.

Használj saját fotókat

Lehetőség szerint használj saját fotókat. Nem csak azért mert gyönyörűen egységessé tehető vele a honlapod, hanem egyszerűen úgy életszerű és bizalomgerjesztő amit képviselsz, ami a hivatásod.

Saját fotók munka közben – remek életképek

Hol keresselek?

Sokan esnek abba a hibába, hogy annyira eldugják az elérhetőségüket, hogy a vásárlóknak elmegy a kedvük a böngészéstől is, nemhogy nyomozzanak a telefonszámod után.
Adj több lehetőséget egy oldalon belül. Legyen egy gombod, amin mobilról akár azonnal felhívhatnak, legyen egy kapcsolat űrlap az oldala(i)d alján, így biztos nem szalasztasz el senkit, aki érdeklődik a munkád iránt!

Láthatatlan árak – ne engedd el könnyelműen a potenciális vásárlókat

Egyszer úgyis kiderül mennyiért dolgozol, ne dugd el az áraidat, vállald büszkén, hogy szakemberként milyen honoráriumért végzed a munkádat.
Ha egyedi, személyre szabott termékekkel dolgozol, tegyél ki egy alsó és egy felső határt, az emberek szeretnek ezekben a fontos dolgokban előre tájékozódni, viszont lehet, hogy nem hajlandóak azért felvenni a telefont, vagy írni egy e-mailt, hogy ennek utánajárjanak, inkább elhagyják az oldalad.
Megéri? Szerintem nem!

Ezért is találtam ki neked, hogy egy egészen egyedi példát is ideteszek, hogy a konkrétabb árak mellett is legyen hozzávetőleges fogalmad, mivel számolhatsz egy ilyen kaliberű munka alkalmával.
Tételesen levezetem, hogy könnyebben átlásd!

  • Kreatív konzultáció: (e-mail-es állapotfelmérés, személyes találkozó, vendégem vagy egy sütire) 10.000 Ft – 1 óra
  • Arculattervezés: színek, betűk megállapítása, inspirációs moodboard elkészítése 30.000 Ft
  • Logótervezés: több terv készül 70.000 Ft
  • Facebook oldal cover és profilképének szerkesztése: 15.000 Ft
  • Névjegykártya tervezés: 15.000 Ft
  • Weboldal egyedi grafikával (oldalak számától függően) 50.000 Ft-tól (Marcsi esetében: 70.000 Ft, egyedileg kidolgozott aloldalakkal)
  • Webfejlesztés (Marcsi esetében időpontfoglaló modullal): 120.000 Ft



Sensitive Style főoldal

A fejlesztés Marcsi oldalán WordPress keretrendszerben történt, de a fejlesztést kérheted Joomla keretrendszerben, vagy egyéni CMS-ben is!

Köszönöm, hogy végigolvasad ezt a rovatot, ezek szerint nagy terveid vannak!
Jó helyen jársz, ha te is szeretnél mindent megadni márkádnak!
Szeretettel várom érdeklődésed!
http://designered.hu/kapcsolat/